מתי כדאי לבצע השתלה?

מבין שלל הטיפולים הרפואיים שקיימים כיום בישראל, השתלת שיניים הינו אחד מהטיפולים הנפוצים כיום כשלטיפול זה קיימות לא מעט השפעות על חייהם של המטופלים. בשל כך כאשר מדובר על השתלות שיניים חשוב לדעת כי ההשפעה של השתלות שיניים, היא קריטית על חייהם של אינספור חולים. בשורות הבאות (ועל סמך האתר https://bicon.co.il/ ) ננסה להכיר את התנאים, השתלים והטיפולים אשר ישפיעו על הטיימינג הנכון לבצע השתלה.

מצבים נפוצים המחייבים השתלות שיניים:

השתלת שיניים מומלצת במצבים שונים הראשון שביניהם והעיקרו הוא במקרה של חוסר שיניים, ובמקרים כאלו שתלים דנטליים יהיו פתרון אידיאלי כאשר חסרות מספר שיניים או אחת עקב פציעה, ריקבון או היעדרות מולדת של השן. כמו כן גם מקרים של עששת חמורה, במידה  השלמות המבנית של השן נפגעת ללא תיקון עקב עששת נרחבת, שתל יכול להחליף את השן שאינה ניתנת לשיקום.

לצד כל סיבות אלו גם מקרים של פציעה טראומטית, ניתן יהיה לטפל ביעילות במקרים של תאונות או פציעות אשר גרמו לאובדן שיניים וכל זאת באמצעות שתלים דנטליים שיוכלו לשחזר את הפונקציונליות והאסתטיקה. בנוסף גם בשל מחלת חניכיים מתקדמת אשר עלולה לגרום לאובדן שיניים, ייעשה שימוש בשתלים ויהפוך את האפשרות להבריא את התקן בצורה בריאה ומהירה יותר.

טיפולים שיקלו וימנעו השתלה

בכדי לשפר את הצלחת השתלת שיניים ולמזער סיבוכים, טיפולים מונעים ממלאים תפקיד מכריע גם לפני השתלת השתל. בשל כך היגיינת פה טובה תעזור בשמירה על נוהלי היגיינת פה. החל מצחצוח רגיל, שימוש בחוט דנטלי וניקוי מקצועי, יהווה כלי חיוני למניעת זיהום ודלקת פרי-אימפלנטיטיס.

לצד זאת פעולות "פשוטות" כמו הפסקת עישון אשר נקשר לעלייה בשיעורי הכשל בשתלים ולתחלואה בשיניים יעזור למנוע את הצורך בהשתלת שן חדשה. בשל כך הפסקת עישון לפני ביצוע השתלת שיניים תשפר משמעותית את סיכויי ההצלחת השתל ומאידך על שמירת השן.

וכמובן שמומלץ גם לבצע בדיקות שיניים תקופתיות ביקורי שיניים קבועים מאפשרים לרופא השיניים שלך לפקח על תקינות השתלים שלך, לזהות כל בעיה בשלב מוקדם ולספק טיפול מתאים במידת הצורך.

סוגי השתלות שיניים

שתלים מסורתיים נחשבים לשתלים הנפוצים ביותר, כשהם הממוקמים ישירות לתוך עצם הלסת. לרוב שתלים אלו מורכבים מברגים, צילינדרים או להבים, המספקים בסיס חזק לשיניים מלאכותיות.

שתלים קצרים נחשבים גם כן לשתלים פופולריים בשנים האחרונות, כשהם מתאימים לאנשים עם גובה עצם מינימלי או לאלו שאינם יכולים לעבור השתלת עצם. שתלים אלו נחשבים לקצרים בהרבה מאשר השתלים המסורתיים.