למה אני מרגיש לבד?

האדם המודרני מוקף באינטראקציות חברתיות. עבודה, משפחה, זוגיות וכמובן האינטרנט והרשתות החברתיות שבהן הוא מוקף. אם אנחנו מוקפים בקשרים למה אנחנו לא מאושרים? למה בכל זאת אנחנו מרגישים לבד? 

חוכמת הקבלה מסתכלת על ההתפתחות האנושית בצורה מיוחדת – כולנו רצון להנות. הרצונות שלנו מתפתחים מרצונות פשוטים כמו מזון, מין, משפחה ועד לרצונות מפותחים כמו ידע, כסף ושליטה. ככל שהרצון להנות מתפתח הוא דוחף לעבר אופקים ותענוגות חדשים אבל הוא מתפתח תמיד לכיוון אחד – הנאה על חשבון אחרים.

לעומת זאת, במערכת הטבע, כל החלקים עובדים ביחד ביחסי גומלין וקשרים הדדיים. כל החלקים תלויים זה בזה בצורה מוחלטת ולכן תורמים ומשרתים אחד את השני ולטובת המערכת כולה. זהו חוק טבע – חוק הערבות. 

אפשר ממש להרגיש את ההבדל, כשאנחנו מסתכלים על הטבע, שוהים בקרבתו ישנה אווירה שונה לחלוטין מזו שבחברה האנושית. למה? 

רמות הטבע – דומם, צומח וחי – קשורים ותלויים זה בזה ולכן טובים זה לזה. לדוגמא בעלי חיים לא מכאיבים לטרף שהם צדים ולא צדים יותר מזון ממה שהם חייבים כדי לחיות ולשרוד. אין ביחסים ביניהם רוע וזו ההרגשה השלימה והטובה שחסרה לנו בחיינו. אנחנו מרגישים לבד כי היחסים בין האנשים מנוגדים לטבע. גם אנחנו חלק מהמערכת ואנחנו קשורים ותלויים זה בזה כמו כל השאר וחייבים התקשרויות רגשיות כדי לחיות בריאים. בתוכינו חללים ריקים שרק אינטראקציות עם אנשים אחרים יכולות למלא ולממש. 

ע"פ חכמת הקבלה נבראנו כך בכוונה. שאר רמות הטבע מקיימות את חוקי הטבע ללא מודעות או בחירה אך אנחנו אמורים להגיע לרמה גבוהה יותר של קיום ולשם כך חייבים את האגו שלנו כדי להכיר ולהנות מכל עומקי ורבדי הטבע שאף רמה אחרת לא יכולה. השלב הבא הוא אבולוציה רוחנית. באופן מודע נהיה חייבים לעבור ליחסים טובים וגבוהים יותר בינינו ומתוכם נחווה איכות אחרת לגמרי של החיים. 

כרגע האגו שבנו הוא בניגוד מוחלט למערכת הטבע ולכן חיינו מלאים בסבל ובמחסור. הרגשות השליליים שבנו מתעצמים והאירועים מסביבנו מסלימים כי הטבע לוחץ עלינו שנבין מהו מקור הסבל שבחיינו – האגו האנושי החייב איזון. חכמת הקבלה קיימת כדי להביא לאנושות את הפתרון.  הפתרון לבדידות הוא אחד – חיבור אנושי חיובי. ניתן לעשות זאת דרך שילוב בין שתי הצורות ההפוכות – האגו האנושי והטבע העגול המחובר.  חוכמת הקבלה היא שיטת חיבור שדרכה ניתן למשוך את כוח החיבור החיובי ממעמקי הטבע. נוסחת ההתקשרות בינינו היא "על כל פשעים תכסה אהבה" (משלי י, יב). הפשעים, כלומר הריחוק הטבעי והדחייה שלנו זה מזה נשארים ומעליהם אנו בונים שכבה של אהבה. אף פעם לא נוכל להיות דומים או אחידים. ההפך. נשתמש בייחודיות שלנו לטובת אחרים ונהיה סוף סוף חופשיים מאושרים. האמת היא שאף אדם הוא לא לבד ובקרוב מאוד גם לא נרגיש כך יותר. 

איך? חוכמת הקבלה – בואו לגלות https://laitman.co.il/