מנהלת התחדשות עירונית

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות היותר פעילות בהתחדשות עירונית וזאת אנו יכולים לראות דרך מספר הבניות והפרויקטים שאושרו רק בערים המרכזיות, כאשר המספרים כיום נעים בין 1000 רק בעיר תל אביב, רמת גן וחיפה. פרויקטים אלו נעים על רצף האישורים והיתרי הבנייה, ואמורים להוסיף מאות ואלפי יחידות דיור חדשות לתושבי השכונה הקיימים ולתושבים חדשים שעוד יגיעו. אך מי שמנצח על כל הפרויקטים הללו הם כמובן המנהלות להתחדשות עירונית, והן נמצאות בלא מעט ערים ברחבי הארץ על מנת לוודא ולהבטיח כי הפרויקטים אכן יעמדו בתנאים הרלוונטיים והתוכניות. אך על מנת שתוכלו להבין לעומק את תפקידם של המנהלות השונות להתחדשות עירונית, הרשו לנו לסכם עבורכם את מהותן ובאילו ערים תוכלו למצוא אותן.

מה הם התפקידים ולמה זה ככ חשוב?

מכיוון שהפרויקטים השונים להתחדשות עירונית עלולים לקחת לא מעט זמן ולעיתים יכולים להיות "מורכבים" עבור חלק מהאוכלוסייה, מנהלת התחדשות עירונית אמונה על סיוע למרבית האוכלוסיות והוקמה על מנת להנגיש את התהליכים שלהם. התפקידים שהמנהלת לקחה על עצמה הם אלו;  

  1. תיאום
    המנהלת אחראית על תיאום פעולות בין הרשות המקומית ואל מול שאר המחלקות הרלוונטיות
  2. גיוון
    מלבד אנשי המקצוע והמנהלים שנמצאים במנהלת ההתחדשות העירונית, מתווספים אל כל צוות עובדים במנהלת להתחדשות עירונית גם אנשי מקצוע מהתחום החברתי ולא רק התכנוני.
  3. הנגשה
    כמו שציינו המנהלת אחראית גם על הנגשה של הפרויקטים השונים, החומרים שעליהם צריכים הדיירים לחתום. יחד עם כל וכחלק מתפקידה של המנהלת היא אמורה לקיים כנסים, התשלמויות לנציגי הדיירים ועוד. כל אלו על מנת לבצע הנגשה מלאה ושקופה אל מול האזרחים הוותיקים.
  4. בדיקות
    מלבד ההנגשה אחראית המנהלת על הבדיקות היתכנות רלוונטיות של כל פרויקט, כך מצליחה לבצע התאמה בין הפרויקטים אל תוכניות התב"ע השונות.
  5. סיוע
    בנוסף אל ההנגשה המנהלת אחראית גם על סיוע לדיירים החל מבחירת נציגות, פנייה אל היזמים, קביעת עקרונות ותוואי התנהלות אל מול היזם המבצע.
  6. קידום
    המנהלת אחראית גם על קידומם של הפרויקטים השונים שמתנהלים בעיר ובעיקר דרך מחלקות התכנון השונות.

איפה אפשר למצוא?

מרכזי התחדשות עירונית לבינתיים נמצאים בכמה ערים מסוימות כמו קרית ים, קריית גת, רמלה, רמת אליהו, רמת גן, חיפה, נתניה(2 סניפים), יבנה, חיפה, חולון וחדרה. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן ולהנות מהדרך הבטוחה להתחדשות עירונית גם אצלכם.