מסחר במניות ארביטראז

לא מעט אופציות מסחר קיימות כיום כאשר שוק הסוחרים רק הולך וגדל, במיוחד בתקופת הקורונה עם אלפי צעירים שהתנפלו על מגוון של השקעות. אך כיום תוכלו למצוא השקעות אלו החל ממניות, קרנות אג"ח למיניהן, אופציות כאלו ואחרות. בתקופה האחרונה עולה שוב ושוב אופציית השקעה שעליה מדברים כמו אגדה העוברת מפה לאוזן, והיא לא אחרת מאשר השקעה במניות ארביטראז. מניות אלו שנחשבות למניות דואליות ונראות בעיני לא מעט משקיעים כחלום ה"רטוב", זה אשר יגרום לרווח ללא כל סיכון ויהיה יותר מהמושלם של המושלם. אז רגע לפני שאתם קופצים לחפש איזו מניה זו, איך משקיעים בה וכיצד מגשימים את החלום הכאילו מושלם, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת בכל מה שקשור למסחר במניות ארביטראז.

מהן מניות ארביטארז?

מניות אלו הינן מניות דואליות ונסחרות בכמה שווקים שונים, הן יכולות להיות קרנות שונות, מניות, אג"חים ועוד. מניות ארביטארז נסחרות בכמה שווקים בעולם אך ההפרשים בין המניות הוא זניח, למשל אם מנייה נסחרת ב12.45 דולר בבורסה x אז בבורסה y היא תסחר ב12.47 לכל היותר. הרווח שבין המניות גורם להן להחשב מניות "ארביטארז' מה שמאפשר קנייה של אחת במחיר נמוך מהשנייה, למכור אותה ולהרוויח את ההפרש מבין השתיים. שיטה זו יכולה להיות יעילה בהיקפים גדולים או במצבים של כשל שוק, כאשר ערך של מנייה או כל כלי פיננסי אחר נמצא במצב של ירידה ואילו בשוק אחר מצבו נישאר יציב. אך מצבים אלו הינם נדירים במיוחד.

חסרונות ומיתוסים

הפעולה שבקניית מנייה ומכירה שלה ברווחים קטנים היא לא דבר שלילי, בהיקפים קטנים היא גם אינה כל כך משתלמת או מכניסה. ראשית כי עמלות הקניה והרכישה לרוב המשקיעים, יהפכו להיות לא משתלמות עם הקנייה הראשונה ואפילו השנייה. שניית גם בהיקפים גדולים תצטרכו להשקיע לא מעט כסף, נסו להכפיל את הדוגמא שאותה נתנו ולהגיע לנתחים שיהיו מספיק שווים עבור תשלום העמלות. יחד עם זאת החיפוש, סריקה והמדידה בין המניות יכול לשאוב לא מעט זמן שבמרבית הפעמים יהפוך להיות לא משתלם כמו השקעה "רגילה" במנייה או בכל כלי פיננסי אחר. אך מה שחשוב שתזכרו כי אין מניות המניבות רווחים ללא סיכון, גם אם ההיקף יכול להיות קטן יש לכך מחיר.