למה אנשים רוצים לעשות ניתוח אף? והאם פיסול האף יכול להוות תחליף?

המון אנשים לא אוהבים את צורת האף שלהם, המרכזיות של האף בפנים גורם לתחושות מאוד חזקות של האדם כלפיו, בין אם הוא או היא אוהבים את האף שלהם או שונאים אותו. קשה מאוד להסתיר את האף ובהרבה מובנים הוא מאוד מייצג אותך ואת הנראות שלך. אף גדול או גבשושי או עקום עלול להשפיע על ההערכה העצמית שלך. הימנעות מתמונות רגילות או תמונות פרופיל, הרכנת הפנים כשאתה משוחח עם מישהו, ישיבה רחוק מהמחשב כשפותחים את המצלמה ועוד. מדובר בפגיעה משמעותית בביטחון העצמי ובאיכות החיים.
מהן הסיבות לאף שיש לנו? הסיבה הראשונה היא סיבה גנטית – בין אם מדובר באף גדול, גבשושי, נשרי או אחר, סביר להניח שקיבלנו אותו מההורים שלנו או מהסבים והסבתות שלנו. סיבה אחרת היא פציעה – אף שבור עשוי להחלים לא כמו שצריך ולהותיר אותך עם אף עקום ומעוות. טראומה או פציעה באף יכולים להותיר הצטברות סידן או פגיעה בסחוס שעלולים להופיע כבליטות באף או לפגום בסימטריות שלו.
כדי להתמודד קוסמטית עם צורת האף שלנו ניתן לבחור בניתוח אף פולשני סגור או פתוח או לחלופין לבחור בהזרקות של חומרים מתקדמים המאפשרים לפסל את האף ללא ניתוח אך בעלי אפקטיביות מוגבלת וזמנית. בשונה מניתוח אף, פיסול האף באמצעות חומרי מילוי להזרקה אינו טיפול כירורגי. בפיסול האף עושים שימוש בנוזלים כדוגמת חומצה הילאורונית או בוטוקס המוזרקים אל מיקומים אסטרטגיים המאפשרים את שינוי האף. באופן פרדוכסלי הוספת חומר לאף גורמת לו לעיתים להיראות קטן יותר או מעוצב יותר. לעיתים הזרקה מאפשרת התמודדות טובה יותר עם בליטות או אסימטריה כמעט כמו ניתוח אף.

טיפול בהזרקות של מילויים הוא אידיאלי למי שיש לה אף מעט עקום או אף עם בליטות קלות בגשר האף המחייבות יישור, אף נשרי או בצורת וו, אף עם צניחה קלה עד בינונית בקצה שלו, אף הזקוק למעט יותר גובה.
לקריאה נוספת:
https://web.eecs.umich.edu/~mirror/FFS/LynnsFFS-HE.html
http://www1.idc.ac.il/navalb/page.aspx?p=2525
Gelos.org