עין הרע

האם קיים מושג כזה עין הרע, אם כן איך ניתן להתגונן בפניו האם באמצעות קמעות? במאמר קצר זה נברר את נושא עין הרע. בעולם שלנו קיימות מחשבות, רצונות ופעולות, אפשר לומר שפעולה היא תוצאה של הרצונות והמחשבות כלומר בעיקר מה שקיים בעולמנו הן המחשבות ורצונות של האדם, ופעולות האדם הן כתוצאה מהמחשבות והרצונות, הפעולות יכולות להיות טובות או רעות.

אם אדם מעורר בי קנאה, שנאה אני לא רוצה שיהיה לו יותר טוב ממני, אולי אפילו שיהיה לו רע, כלומר במידה ואני חושב על מישהו בצורה שלילית, אני פועל עליו בצורה שלילית מפעיל עליו כוח שלילי וגם עלי הכוח השלילי פועל, ולהיפך אם אני במחשבות טובות על החבר, אני רוצה שיצליח אני מפעיל עליו כוח חיובי, אני מעוניין לקדם אותו.

יש לכך הרבה דוגמאות, כמו שאימא רוצה לעודד את הבן שלה היא במחשבות טובות עליו, מעודדת אותו וזה משפיע עליו , וגם משפיע על האם, היא מרגישה באהבה, בנתינה, בשמחה. תפילה לאדם שחולה, היא גם דוגמה למחשבה או רצון חיובי להשפיע טוב. השאלה כיצד אנחנו יכולים להגן על עצמנו מאותם כוחות שלילים היכולים לפעול עלינו, שהן מחשבות ורצונות שליליות של אחרים עלי.

אני יכול לנטרל את הכוחות השלילים עלי לא באמצעות שימוש בכישוף או בקמיעות או כל מיני דברים שהם לא הגיוניים, אלא בכך שאחשוב טוב על האחרים, אפילו על אותו אדם החשוד במחשבות שליליות עלי, דווקא לחשוב עליו טוב לפי "על כל פשעים תכסה אהבה" (משלי) להתנהג כמו אימא או אבא הרוצה להיטיב לילדיו.

בני ברוך לימדו אותי כי אהבה היא הכוח החזק בטבע, ואם לכולנו היו מחשבות של אהבה אחד לשני לא היה רע בעולם וכל הפעולות שלנו היו פעולות חיוביות המועילות לאדם ולטבע. בפעם הבאה שאתם מרגישים משהו רע, שיש בכם מחשבות רעות, שקורה לכם משהו רע, תנסו לעלות מעל האגו ולנטרל את הרע בלחשוב טוב, במחשבות טובות, בלדאוג לעולם ובכך הטוב ישפיע עליכם בחזרה.