האם צעירים בישראל נוטים למשקפיים, עדשות מגע או ניתוח לייזר?

רבים מהישראלים סובלים מקוצר ראיה ומגוון רחב של בעיות שונות בעיניים, אשר מקשות על ראייה תקינה לאורך זמן ובמרבית המקרים יצטרכו גם פתרון ראוי. כיום הרפואה העולמית מציעה מגוון רחב של פתרונות עבור בעיות עיניים, גם למרחקים קצרים או ארוכים וגם לבעיות מורכבות יותר כמו צילינדר מתקדם ועוד. אך מבין כל אותם פתרונות ישנם כיום 3 פתרונות מאוד פופולריים אשר לא פעם גם הופכים את הבחירה באחד מהם למסובכת, ועל כן נשאלת השאלה, האם צעירים בישראל נוטים להשתמש במשקפיים? עדשות מגע? או ניתוח לייזר? כל התשובות והסיבות למה, במאמר הבא.

עדשות מגע

שימוש בעדשות מגע עד לפני בערך עשור היה נחשב לכירורג מידי ולעיתים מסובך, כאשר רוב הסוגים של עדשות המגע היו קשיחות ומעט מאוד עדשות מגע יומיות. מגע קשיח של עדשות המגע הרחיק לא מעט משתמשים מהן, גם מכיוון שעדשות אלו מצריכות לא מעט עבודה תפעולית סביבן כמו השרייה בתמיסה, ניקוי קבוע והגבלה בזמן השימוש בהן. אך בשנים האחרונות השתדרו עדשות המגע גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת הסוגים, כאשר היום תוכלו למצוא מגוון רחב של עדשות מהגע אשר יכולות לטפל בלא מעט בעיות ראיה שונות וגם עדשות מגע יומיות רכות הרבה יותר ושאינן מצריכות טיפולים מסביב. שיפורים אלו גם גרמו לעליה בשנים האחרונות בקרב צעירים המשתמשים יותר ויותר בעדשו מגע יומיות.

משקפיים

פתרון זה לבעיות ראיה נחשב למסורתי וגם כן לדי נפוץ, כאשר בשנים האחרונות נוספו לא מעט שיפורים לעדשות מגע למשקפיים החל מסוג העדשות, צבע המסגרת והעיצוב שלהן. לא מעטים מהצעירים משתמשים במשקפיים כסוג של פריט אופנה בלא מעט מהפעמים, דבר שגורם ללא מעט צעירים גם כן להשתמש בפריט נחשב לדי מסורתי. יחד עם זאת שימוש רב במשקפיים בעיקר אל מול המחשב, יכול לייצר כאבי ראש ולהפוך לפחות נוח על גשר האף שלנו.

לייזר

טכנולוגית הלייזר אמנם נחשבת לחדשה יחסית אך חידוש זה כבר קיים בנינו עוד מעט 20 שנים, והוא אינו עוצר מלהתפתח על מנת לצמצם את הסיכונים הכרוכים בטיפול מסוג זה. יחד עם זאת טיפולים אלו בשנים האחרונות מקבלים פופולריות רחבה בקרב צעירים בישראל, גם בגלל אחוזי הסיכון שיורדים וגם כי פתרון זה בהשוואה למשקפיים או לעדשות המגע, יכול להיות יעיל בהרבה ולהיות כרוך במעט סיכונים. חשוב לזכור כי גם עדשות מגע וגם משקפיים עלולים להקשות על אנשים בעלי צילינדר גבוה, מכיוון שאלו יצטרכו שימוש מהיר במשקפיים או עדשות.  גם משוואת העלות בנושא עלולה להיות משתלמת, במקום לקנות זוג משקפיים בכל איקס שנים או לקנות בכל שבוע עדשות מגע, בוחרים כיום לא מעט מהצעירים לבצע ניתוח להסרת לייזר על מנת להיפטר מהמשקפיים והעדשות לתמיד.