אחדות

כולנו רוצים להרגיש אחדות. חיבור, הרגשת שיתוף והרמוניה בין כל החלקים. אבל מהי אחדות ואיך אפשר להשיגה ולממש אותה במעשה ולא רק בתיאוריה ובדמיון של אוטופיה. אנו חיים במערכת של חוקי טבע מוחלטים, חוקים שאת חלקם כבר גילינו וכמובן אנו לא מתווכחים או מתכחשים להם, ברור לנו שאם נקפוץ ממקום גבוה ניפול ואף ניפגע וכך אנו נזהרים ושומרים על עצמנו ונשמעים לחוקים המוכרים. אך ישנם חוקים שעוד לא גילינו והם מתבהרים לנו מיום ליום יותר ויותר, ווירוס הקורונה למשל, מלמד אותנו על בשרנו שאנו חיים בעולם אינטגרלי גלובלי שבו אנו קשורים אחד לשני ממש ככפר קטן בו כל פעולה של אחד האנשים משפיע ישירות על שאר תושבי הכפר. הטכנולוגיה והקידמה חיברה את כולנו והתלות ההדדית נהייתה כורח המציאות. 

התרגלנו להתאחד אך ורק בין דומים לנו, קל לנו לחבור למישהו ככל שאנו דומים ומזדהים בדעותינו מנהגנו והרגלנו השונים. כמו ששיראלים התרגלו לחפש השקעות נדלן במיאמי. לרוב, כשמתגלעים חילוקי הדעות אנו מוצאים עצמנו מתווכחים ומנסים לשכנע אחד את השני בצדקת דרכנו. אין לנו את היכולת לקבל דעה שונה משלנו והמוח שלנו לא מצליח ליישב סתירות ודברים מנוגדים. לרוב, אם אנחנו לא מצליחים להתחבר מעל השוני, שם נפרדות דרכנו ולרוב בכעס ורוגז על השני. האחדות היא חוק טבע שפחות מוכר לנו האנושות. בכל ממלכת הדומם צומח וחי הכל מתנהל לפי חוק זה וכולם מסכימים ומתנהלים על פיו. כל הטבע מתנהל בהרמוניה וחיבור הדדי בין כולם. גם אם נראה לנו שאיזה אריה טרף אנטילופה, הוא יאכל ויחלוק עם השאר ולא יטרוף עוד אחת רק לשם הנאה או רק בגלל שיש לו היכולת.

האדם הוא היחיד בממלכת הטבע שלא נשמע לחוק האחדות ומרגיש תמיד השולט והמחליט כמו שמלמדים קבלה לעם. האדם צריך ללמוד מהי אחדות, שהיא בעצם חיבור שני הפכים למרות השוני וההבדלים ביניהם, השלם מורכב מחלקים שונים שבונים אותו. אם כל אדם ילחם באגו שלו שעמו הוא נברא ויתעלה מעליו, למען מטרה משותפת אז שתי הדעות יוכלו להתקיים זו לצד זו. הדבר המאחד יהיה אותו חוק טבע של אחדות כמו הגרביטציה עצמה שעמה אנו לא מתווכחים. קשה לנו לתפוס מחשבה כזו אבל פעם היה קשה לנו לקלוט שכדור הארץ הוא עגול!