איך לבחור מקצוע שמתאים לי?

הרבה צעירים מתלבטים מה ללמוד ובאיזה מסלול ללכת. גם מבוגרים לפעמים מחליטים לבחור דרך חדשה מכיוון שהם לא מרוצים בעבודה הנוכחית שלהם. באינטרנט ישנם המון שאלונים שבהם אתם יכולים לענות על מספר שאלות והמחשב יענה לכם מה המקצוע שמתאים לכם. ברוב הפעמים התשובות ששאלונים שונים יתנו לכם הם לא אותם תשובות ולכן אף שאלון לא יכול להגיד לכם מה אתם באמת רוצים ללמוד. כשאתם בוחרים מקצוע אתם צריכים לבחור את השיקולים שהכי חשובים לכם ולבחור מקצוע על ידם.

חשבו על העבר- מה הכי דיבר אליכם בזמן התיכון? חשוב מאוד שתסתכלו על תקופת הלימודים ותיזכרו מה אהבתם ומה פחות.

תבקשו עזרה מהמשפחה ותלמדו מניסיון של אחרים. תשאלו את המשפחה שלכם מה הם חושבים שעדיף לכם או מה הם היו עושים. בנוסף, בדרך כלל צריך ללמוד מניסיון של אנשים שעברו את זה כבר: תשאלו את ההורים שלכם איך הם בחרו מסלול.

דמיינו את העתיד שלכם במקצוע.  לפני לאתם מחליטים סופית תחשבו האם זה המקצוע שאתם רוצים להתחיל כי כשמתחילים חייבים להמשיך. כמובן שתבדקו מה מציע שוק העבודה, לדוגמא אם אתם גרים באזור ירושלים אז תבדקו מודעות דרושים בירושלים באתר סחבק ותראו למה אתם מתחברים יותר.

כל אחד צריך לבחור את השיקולים שלו ולהחליט מה יותר חשוב ומה פחות חשוב כי אולי יש מישהו שמעדיף יותר כסף ומישהו אחר מעדיף אווירה טובה יותר במקום העבודה אך יש שיקולים עיקריים שכדאי לכם לחשוב לפני שאתם בוחרים מסלול מתאים:

  1. הנאה– קודם כל צריך לחשוב האם אתם אוהבים את המקצוע. אם זה מקצוע שאתם לא נהנים בו אתם תקומו כל יום ללא רצון ותחשבו תמיד על החופשה הקרובה או על הפנסיה.
  2. משהו שאתה טוב בו אי אפשר לבחור סתם מקצוע שמשלמים בו הרבה. צריך למצוא משהו שאתם טובים בו. אם אתם חסרי סבלנות אל תלכו למקצוע מול מחשב. אם סבלתם בשיעור ספורט אל תלכו לבניין.
  3. שכר מן הסתם אנחנו לא יכולים ללכת למקצוע שאנחנו פשוט אוהבים. צריך לחשוב מה השכר שיספק אתכםאם אתם רוצים להיות עשירים אז אל תלכו להיות מוכרים בקיוסק. אם אתם מסתפקים בקצת, תעשו מה שאתם רוצים ותלכו כל יום לעבודה עם חיוך.
  4. זמן העבודה אם אתם רוצים להיפגש עם חברים כל יום אחרי העבודה אז אל תלכו לעבודה מהבוקר עד הערב.

לקריאה נוספת – https://go.tau.ac.il/profession-library/counceling