הנאנסת שלימדה אותי גבורה ואצילות

את מייצגת גם נפגעות עבירות מין?" קול לחוץ ומהוסס שאל אותי מעבר לקו "בוודאי" עניתי מייד למרות שלא עשיתי זאת מעולם, אבל הנה באה ההזדמנות ללמוד משהו חדש בפלילים. זאת היתה האמא של הנפגעת וקבענו לשעה 18:00. עמדו לרשותי בדיוק ארבע שעות לשחות בחומר הנלמד. מייד פניתי לקרוא תקדימים של העליון, הנחיות היועמ"ש, נהלי הפרקליטות, כללי המשטרה, ושוחחתי בטלפון עם קצינת מבחן, פרקליטה ממונה, חוקרת נוער וכמה סניגורים מובילים שגדלו באולם של אבא ותמיד נתנו לי את עצתם הטובה. זהו, אני מוכנה.

נלחמה על החיים

בשעה הנקובה הגיעו אליי הורים מרוסקים ושבורי לב שחרב עליהם עולמם. ילדתם בת ה- 14 נאנסה במחנה קיץ של תנועת נוער. האנס בן ה- 17 ניצל את שהותה לבד באוהל בו בחרה להישאר במקום לצאת לפעילות לילית, וכשהוא שתוי ביצע בה את זממו והשאיר אותה פצועה ומדממת.

השבתי להם על כל שאלה ולבקשתם, ולא חסכתי ולו במעט מהקשיים והמהמורות שלפנינו. האם אחזה בחוזקה בידי וביקשה שאעשה את כל אשר ביכולתי לעזור לבתה, ואני ידעתי – גורלנו נקשר. לאחר מספר ימים הכרתי את הילדה שכבר לא הייתה רק ילדה, אלא עדת תביעה מס' 1 בתיק פשע מפלצתי שבוצע נגדה, ושבכדי לבוא חשבון עם מי שקרע את חייה לגזרים, עליה לגולל את כל אשר אירע לה לפרטים ולעמוד באומץ רוח מול סנגור שישפיל אותה על הדוכן ויטיח בה שהיא אשמה.

התיק נמשך למעלה משנה בה הפכנו למשפחה והילדה כילדתי הייתה. לדוכן העדים היא לא עלתה מתוך חשש שמה שנותר ממנה יאזל לגמרי ולא יישאר ממנה דבר. האנס, כמו כל אנס, נכלא לזמן לא ממושך מספיק והמשפחה קיבלה פיצוי כספי גבוה אבל לא מספיק למימון הטיפולים שלהם נזקקה הילדה שמצבה הנפשי הרעוע הפך כרוני. ליוויתי את הילדה עד סוף המשפט ולמדתי ממנה גבורה ואצילות מהי. מתהומות של שאול וכאב היא נלחמה על החיים שהסתכמו עבורה ב "לחזור להרגיש".

בהמשך ייצגתי עוד עשרות קורבנות שנפלו בידי חיות אדם שקרעו את חייהם לגזרים. הן מביטות בי משום מקום כל פעם שמתפרסם עוד מקרה אונס, מטלטלות לי את הלב, כמו מבקשות להעיר אותי מתרדמה עמוקה. אני בטוחה שהאונס בקפריסין לא המקרה האחרון, אבל שואלת, מתי נסיים כבר את החופשה המטורללת הזאת ונפקח עיניים?